THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday 10 June 2011

Keluhan yang patut dihentikan..

Boh san!!! Keluhan itulah yang selalu melemaskan tulang-tulang aku untuk buat kerja. Mengapa? emm err.. mengeluh lagi..be stronger daezan! ...orait..

Benginilah kehidupan daezan selepas sahaja memasuki alam pekerjaan di salah sebuah sektor awam. Alhamdulillah, aku mendapat offer letter selepas sahaja graduate dari UiTM. Tapi, arghhh..see, aku mengeluh lagi.. alamat pendek umurlah jawabnya, rezeki pun tak nak dekat...eh, jangan..astagfiruallahalazim..

Bukan apa, Nah...ini aku senaraikan masalah yang aku hadapi bila menjejaki kaki ke office setiap hari..haisss..

1.  Working environment tempat kerja aku sekarang ini bukanlah seperti yang aku idam-idamkan..no..no..no

2.  Semua kakitangan dibawah seliaan aku semuanya sudah senior-senior belaka..so, korang boleh judge macamana diorang buat kerja..cincai!! yang nak pencen, jangan cerita la..office tu macam kedai kopi je, macam chipsmore..Kejap ada, kejap tak de! haiyaa..how come?

3.  Diorang..tak semua ye..tidak dapat terima hakikat bahawa leader dorang still young & perempuan lagi!! haaa...guys, sekali lagi saya nak minta maaf..you all kena ikut rentak i..hihihi..sengih melebar..

4.  Ada juga yang tak banyak cakap, kerja smooth je..ada yang banyak komplen dan suggest itu ini..hasilnya hampeh!! monthly report ntah apa-apa, cincai!!!..pening-pening my head..fuhhh

5. Lastly, orang yang sekepala dengan aku...kira geng berusia muda..muda ker?hihi..tiada dalam office ni..so, bayangkan kalau nak beruha-uhaa..gosip girl..cuci mata?? jangan harap!

Aku dah banyak kali tegur dah, consider dengan dorang ni..tapi macam itu juga la..don't worry guys! penilaian prestasi anda, saya yang akan nilai..so, kalau mark rendah..i'am so sorry..

Walaubagaimanapun, this is a real life..bukan semua benda yang kita minta akan kita dapat..aku bersyukur memperoleh pekerjaan ini..aku baru berkhidmat selama setahun jagung, no wonder la kena situasi macam tu..Pengalaman seperti ini membuatkan aku lebih berdikari dan pandai bergaul dengan pelbagai jenis ragam & topeng manusia..


Berapa kali anda mengeluh dalam masa sehari? 


Keburukan Mengeluh:-

1. Dari segi islam, mengeluh kepada Allah dalam ertikata mengembalikan urusannya kepada Allah dengan menyandarkan dirinya kepada Allah maka ia tindakan terpuji. Sekiranya mengeluh kepada makhluk, ia akan menyebabkan hilangnya kesabaran diri yang mampu menyebabkan berlakunya perkara kemungkaran yang mendatangkan dosa.

Sumber: http://islamwiki.blogspot.com


2.  Kerap mengeluh BOSAN akan menyebabkan seseorang itu mempunyai antibodi yang lemah sekaligus boleh menyebabkan badan mudah dijangkiti penyakit. Bagaimana? Keluhan yang berterusan akan menyebabkan banyak sel-sel dorman (sel-sel hidup & berpotensi tetapi kurang aktif) dibahagian otak.

Sumber: http://Forum.malakat92.com

P/s ====> Hentikan keluhan anda yang tiada manfaatnya...


0 comments: